2020-03-26 ,, Wiosna - zajęcia dla 5,6 latków"

                                                2020-03-26 ,,Wiosna- zajęcia dla 5-6 latków"

Nadeszła wiosna! To radosna pora roku, a radość najłatwiej wyrazić piosenką. Zamieszczam dla Was tekst naszej piosenki o wiośnie. Proszę, postarajcie się przy pomocy dorosłych zapamiętać słowa, a potem zaproście mamę, tatę lub rodzeństwo do wspólnego tańca w rytmie walczyka przy dźwiękach naszej piosenki.

WIOSENNE BUZIAKI

  1. Już rozgościła się wiosna, 

słońce i kwiaty przyniosła.

    Huśta się lekko na tęczy,

    motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref: Hop,hop,raz,dwa ,trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop,hop,raz,dwa, trzy, 

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

II. Słońce rozdaje promyki,

    gonią się w lesie strumyki.

    Mrówki zaczęły porządki,

    a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki

Ref: Hop,hop....

III. Kwiaty swe płatki umyły,

     i świeże stroje włożyły.

     Budzą się wszystkie zwierzaki,

     kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.

Ref: Hop,hop.....

Kliknijcie w ten link i zaśpiewajmy, a potem zatańczmy razem

 

 
 
 
 
 

2020-03-25 "Kolorowy ryż" dla młodszych grup przedszkolaków

    To propozycja na zabawę sensoryczną z wykorzystaniem ryżu. Nie trzeba go wcale dużo, a efekty mogą baaardzo pozytywnie zaskoczyć.Zacznijmy jednak od tego jak uzyskać kolorowy ryż. Aby go zabarwić nie potrzeba specjalnych barwników, choć oczywiście można wykorzystać spożywcze lub barwniki do jajek wielkanocnych. Można także użyć bibuły, którą wystarczy namoczyć by puściła kolor. Ryż zostawiamy zamoczony w wodzie aż przyjmie odpowiednio intensywny kolor, a następnie suszymy. Tak przygotowany ryż idealnie nadaje się do zabawy i jest bardzo atrakcyjny dla dzieci.

    Przesypywanie, mieszanie, zabawa rączkami i narzędziami typu łyżeczki, miseczki, kubeczki czy lejki. To z pewnością zainteresuje maluchy. Można także rozsypać ryż na powierzchni (w naszym przypadku na folii) i palcem rysować w nim tworząc różne kształty, litery, cyfry czy obrazki.

 

ŹRÓDŁO

2020-03-25 ,, Zabawa dla starszaków i nie tylko"

                                   ,, UWAGA STARSZAKI" - ZABAWY MUZYCZNE  Z PANEM MIŁOSZEM

 ,,TUPTAJ, TUPTAJ STARSZACZKU " TO JEDNA Z 3 CZĘŚCI ZABAW RUCHOWYCH Z PANEM MIŁOSZEM. TE ZABAWY WYKORZYSTYWALIŚMY W NASZYCH ZAJĘCIACH POPOŁUDNIOWYCH. WSZYSTKIE STARSZAKI ŚWIETNIE SIĘ PRZY TYM BAWIŁY. ZACHĘCAM WSZYSTKIE DZIECI WRAZ Z RODZICAMI DO WSPÓLNEJ  ZABAWY. BĘDZIE FAJNIE.  UDANEJ ZABAWY.

PONIŻEJ PODAJE LINK.

https://youtu.be/vjnvB9gEDmA  

 

2020-03-24 Domowe przedszkole

    Propozycja dla wszystkich przedszkolaków z serii "Domowe przedszkole". Kto z nas nie oglądał tego jako dziecko? :)

 

   Przyleciały bociany

2020-03-20 Kilka inspiracji

    Poniżej kapitalne pomysły dla: (wystarczy kliknąć w link)

  • Amatorów łamigłówek, kodowania, matematyki na wesoło i "szlaczków"  EDUZABAWY.COM

 

 

  • Niestrudzonych odkrywców, doskonałe przepisy na masy sensoryczne i plastyczne   PANI MONIA

 

 

2020-03-20 MAŁY PORADNIK

    Za zgodą autorów wymienionych na dole artykułu publikujemy praktyczny poradnik jak łatwiej uporać się z negatywnymi emocjami, jakie nas opanowują podczas przymusowego zamknięcia placówek oświatowych. Więcej  wartościowych kursów i porad pod adresem strony:


www.godzinadlasiebie.pl

 

KRYZYS

 

CO MOŻEMY ZROBIĆ TERAZ DLA SIEBIE I NASZYCH DZIECI

Podczas tego kryzysu zarówno my, jak i nasze dzieci potrzebujemy wsparcia, poczucia bezpieczeństwa i nadziei. Wszystko się nagle dramatycznie zmieniło, dotychczasowy, przewidywalny i bezpieczny świat runął. Dookoła dzieci słyszą przerażające historie, doniesienia ze świata, widzą nasze reakcje pełne niepewności i szoku. To budzi lęk. Aby ten lęk zmniejszyć, musimy być teraz blisko, wspierać się i zapanować nad powstałym chaosem. Lęk, który odczuwają nasze dzieci można zmniejszyć poprzez:

• Wprowadzenie stałego planu dnia (pory posiłków, odpoczynku, zabawy, nauki, czytania książeczek, ćwiczeń fizycznych, kąpieli itd.)

• Wprowadzenie przewidywalności zdarzeń (przynajmniej tyle ile jesteśmy to teraz w stanie zrobić). Wyjaśnijmy co się będzie działo przez najbliższe 2 tygodnie. Jaki, jako rodzina, mamy plan. Nie będziemy wychodzili na dwór ani do szkoły, ani do pracy. Będziemy z tatą pracowali z domu, a wy w tym czasie będziecie działali zgodnie z rozpisanym harmonogramem. Z babcią możemy porozmawiać przez Messengera, do kolegi/ koleżanki możecie zadzwonić. Będziemy dla siebie dobrzy, będziemy się wspierać i damy radę!

 • Dostępność emocjonalną: mimo, że jesteśmy blisko fizycznie, często mamy trudności, by być blisko emocjonalnie. Nie bójmy się rozmawiać z dziećmi o naszych emocjach i dylematach (oczywiście nie wzbudzajmy paniki, tylko powiedzmy, że sami nie wiemy do końca jak się sytuacja rozwinie, jesteśmy zaskoczeni, boimy się, jednak jesteśmy razem i damy sobie radę).

Przytulajmy nasze dzieci, to pomoże ukoić emocje i doda poczucia bezpieczeństwa.

 • Szczere rozmowy: nie zaprzeczajmy rzeczywistości, opowiedzmy dzieciom co się dzieje na świecie, co to za wirus, jak sobie radzą w innych krajach, jak u nas się sytuacja rozwija (językiem odpowiednim dla dzieci, w bezpiecznej narracji). Powiedzmy, że jest bardzo małe ryzyko, że dzieci zachorują, a jeśli się tak zdarzy, to przebieg choroby będzie łagodny (podobny do zwykłego przeziębienia).

• Wzbudzanie poczucia wpływu i odpowiedzialności: nauczmy dzieci, jak teraz mogą dbać o higienę, by przyczynić się do powstrzymania rozprzestrzeniania wirusa. Podkreślajmy, że teraz bardzo ważne jest, aby każdy z nas zachowywał się odpowiedzialnie – każdy z nas ma wpływ na poprawę sytuacji.

• Powiedzmy, że to, jak będą teraz się zachowywały, współpracowały z nami, szanowały nasze decyzje, ma wielkie znaczenie. Powiedzmy, że mają wielki wpływ na atmosferę w rodzinie i bardzo nam pomagają, jak współpracują i nas szanują. Dzięki nim czujemy się lepiej - silniejsi, spokojniejsi.

• Dawanie nadziei: wytłumaczmy dzieciom, że cały świat jest zmobilizowany, by pokonać tego wirusa. Działają politycy, lekarze, naukowcy. Wszyscy trzymamy kciuki, by jak najszybciej wynaleziono lek lub szczepionkę.

Bądźmy dobrzy dla siebie:

• Siedząc przez dłuższy czas w mieszkaniu, bez możliwości swobodnego przemieszczania się na zewnątrz, możemy poczuć, jak piętrzą się w nas trudne emocje i pojawiają się ostre konflikty. Jest to naturalna reakcja na zaistniały kryzys, zamknięcie i ograniczenie swobody. Kontrolę nad naszym zachowaniem może teraz częściej przejmować część mózgu gadziego (impulsywne i agresywne zachowania, reakcje walcz lub uciekaj).

• Jeśli poddamy się tym trudnym emocjom (złości, lękowi), wpadniemy w spiralę „oko za oko, ząb za ząb” i będziemy na sobie rozładowywali zgromadzony stres – dodatkowo dodamy wszystkim cierpienia. Nie dosyć, że koronawirus szaleje na świecie, to my w domu się też chyba zaraz pozabijamy :(

 • Spróbujmy przemieniać pojawiającą się frustrację i złość na współpracę i bliskość. Możemy np. tak z dzieckiem rozmawiać: Wiem, że nikomu z nas nie jest łatwo. Jesteśmy zestresowani, przestraszeni i najchętniej byśmy się wszyscy pokłócili (żeby nie powiedzieć pozabijali). Stop. Nie możemy tak postępować bo się wykończymy. Już wystarczy, że na świecie jest taki kryzys. Jedyna nadzieja teraz to nasza współpraca, zgoda, bycie dla siebie dobrym. Przytulmy się i bądźmy dla siebie dobrzy. Co miłego mogę Ci teraz powiedzieć? A co Ty byś chciał mi powiedzieć, bym poczuła się lepiej? Co dobrego możemy dla siebie zrobić? Co miłego możemy teraz wspólnie wymyślić?

• My dorośli powinniśmy się teraz o wiele bardziej o siebie nawzajem troszczyć. To nie jest moment na kłótnie, „rozliczanie przeszłości”, trzymanie w sobie żalu i urazy. Bądźmy dla siebie wsparciem. Pomagajmy sobie, rozmawiajmy, mówmy miłe rzeczy, dodawajmy otuchy.

• Zauważmy też dobre strony tej trudnej sytuacji: nie tylko poprawiła się jakość powietrza na świecie

 

Kim jesteśmy?

Kamil Nowak
Mąż, ojciec trójki dzieci, z wykształcenia nauczyciel. Od siedmiu lat prowadzi bloga www.blogojciec.pl którego czyta każdego miesiąca kilkaset tysięcy ludzi. Podejmuje na nim głównie tematy dotyczące wychowania dzieci w szacunku do nich i do samego siebie. Wierzy, że tak jak dzieci uczą się wielu rzeczy od rodziców, tak rodzice mogą się nauczyć wielu rzeczy od dzieci. Dzięki połączeniu wiedzy praktycznej z humorem, za pomocą swoich kanałów w internecie każdego tygodnia dociera do milionów rodziców. Jest również autorem bestsellerowej książki dla rodziców "Idealny rodzic nie istnieje", która jest opisem jego błędów, jego porażek i wielu wyciągniętych z nich wniosków, z których korzystają już dziesiątki tysięcy ludzi.

Justyna Rokicka
Psycholog i certyfikowana psychoterapeutka, w zawodzie od ponad 15 lat. Prywatnie żona i matka trójki małych, pełnych energii dzieci. Zdobywała doświadczenie m.in. w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży.
Specjalizuje się w pracy z rodzinami. Integruje najnowszą wiedzę i własne doświadczenia, by “w pigułce” przekazywać najbardziej praktyczne i wartościowe porady dla rodziców, którzy szukają drogi do swoich dzieci. Wieczorami, na blogu, dzieli się z czytelnikami wszystkim tym, co uważa za najbardziej sensowne, praktyczne i wspierające.