2020-06-03 ,, 5-6-latki - ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

                                                            2020-06-03 ,, ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

 

Zajęcia na środę 3.06.2020r.

Temat dnia: Co to jest recykling? Ekologiczne instrumenty.

 

1.    Na poprzednich zajęciach w tym tygodniu dowiedzieliście się dlaczego i w jaki sposób należy

s   segregować śmieci.

Pomogła wam w tym także nasza piosenka. Zaśpiewajmy razem:

 

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

2.    W piosence jest również mowa o tym co to takiego jest RECYKLING.

Posłuchajcie:

                         A recykling trudne słowo.

                         Chodzi o to by na nowo

                         Z naszych śmieci zrobić coś:

                         papier, plastik,albo szkło.

 Taki znak umieszczony jest na przedmiotach, które nadają się do recyklingu

 

 

 

Kiedy ludzie wrzucają odpady do odpowiednich pojemników , są one potem przetwarzane

na nowe produkty. Dzięki temu zmniejsza się ilość śmieci, a my możemy cieszyć się z

nowych rzeczy.

 

Zobaczcie co powstaje z odpadów papierowych, plastikowych i szklanych.

Nazwijcie otrzymane produkty, podzielcie ich nazwy na sylaby i głoski       ( 6- latki)

 

 

3.    My też spróbujemy zrobić coś pożytecznego ze zużytych już przedmiotów. Będzie to

in instrument muzyczny.

Wykonajcie go według własnego pomysłu. Możecie użyć np. kubeczków po jogurcie,

plastikowej butelki, puszki po napoju, kartonowego pudełka lub jeszcze innych ciekawych

rzeczy. Pomyślcie co zrobić, aby instrument wydawał jakiś dźwięk ( może on grzechotać,

szumieć, dzwonić, stukać lub dawać inny niespotykany dźwięk). Do ozdobienia instrumentu

możecie użyć dowolnych technik. Nadeślijcie zdjęcia wykonanych prac, jesteśmy

bardzo ciekawe waszych pomysłów.

 

 

4.    Pobawcie się na świeżym powietrzu, może zaśpiewacie i zagracie na nowym instrumencie? 

2020-06-02 ,,5-6 latki - WTOREK -ZAJĘCIA"

                                                                       Zajęcia na wtorek, 02.06.2020
 
Temat dnia: Co można robić z metalem. Magnesy.

 

1.     
Czy posiadacie w domu magnesy? Jeśli tak, poproście rodziców o udostępnienie magnesów. Oprócz
 
magnesów przygotujcie jeszcze:
 
plastikowe i metalowe łyżeczki, szklany słoiczek, metalową pokrywkę do garnka, plastikowe i drewniane
 
klocki, puszki po napojach. Pobawcie
 
się magnesami dotykając zgromadzonych przedmiotów. Co zauważyliście?

 

Jeśli nie posiadacie magnesów – obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=v8pkkFMiLF4 .
 
Jeśli macie magnesy – też możecie obejrzeć.

 Teraz już wiecie, że magnes przyciąga metalowe przedmioty.

 Spośród zgromadzonych przez siebie przedmiotów wybierzcie metalowe.

 

Sprawdzajcie teraz:
 
- jaki najczęściej mają kolor?
 
- czy mają zapach?
 
- czy są ciepłe czy zimne?
 
- do czego można wykorzystać metale?
 
2.     
Jeżeli wśród zgromadzonych przedmiotów macie co najmniej 3 puszki, możecie się pobawić. Ustawcie
 
puszki w rzędzie i spróbujcie piłeczką  toczoną po podłodze przewrócić jak największą ilość puszek.
 
 
3.     
A teraz propozycja zajęć ruchowych https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA .
 
 
4.     
Na koniec posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
 
 
5.     
Zagrajcie w grę „Segreguj śmieci”. W ten sposób utrwalicie wiadomości, w jaki sposób prawidłowo
 

 

 

2020-06-01 ,, ZAJĘCIA NA PONIEDZIAŁEK 5-6 LATKI"

                                                                  2020-06-01 ,, 5-6 LATKI - ZAJĘCIA NA PONIEDZIAŁEK"

 

Zajęcia na poniedziałek, 01.06.2020
 
 
Temat dnia: Zabawki ekologiczne. Segreguj śmieci.
 
1.     
Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od piosenki:
 

 

Spróbujcie odpowiedzieć teraz na pytania:
 
 
- W jaki sposób dzieci mogą dbać o cały świat?

 - Na czym polega segregacja śmieci?

- Dlaczego sprawą śmieci trzeba zająć się szybko?

 

A teraz zabawa  ruchowa: do zabawy potrzebne będą: gazeta – 2 strony, plastikowe nakrętki –  2 sztuki, szklana butelka – 2 sztuki.
 
Spróbujcie teraz ustalić, jakie dźwięki wydają te przedmioty ( zgniećcie gazetę – szszsz…, postukajcie nakrętką o nakrętkę – kląskanie –
 
językiem o podniebienie, stukanie lekkie butelka o butelkę – dzyn, dzyn).
 
Układamy teraz przedmioty w ustalonej kolejności: gazeta – korek – butelka – gazeta – korek – butelka. Następnie rodzic wskazuje
 
przedmiot, a zadaniem dziecka jest naśladować ustalony wcześniej dźwięk.

 

2.Posłuchajcie wiersza pt.: Sznurek Jurka Igora Sikiryckiego.

 

Za przedszkolem, bardzo blisko,
 
Było miejsce na boisku.
 
Kiedyś tam wyrzucił Jurek
 
Poplątany stary sznurek.
 
A nazajutrz obok sznurka
 
Od banana spadła skórka,
 
Wyrzucona przez Karola.
 
Tam tez wkrótce Jaś i Ola
 
Wyrzucili bez wahania
 
Swoje torby po śniadaniach.

 Stos papierków po cukierkach

 Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

 Jakaś pusta bombonierka,

 I od lodów sto patyków,

 Pustych kubków moc z plastiku,

Wyskubane słoneczniki,

 Jeden kalosz, nauszniki,

 Stare trampki, piłka z dziurą, 

Połamane wieczne pióro,

 Kilka opon od rowerów

 I ogromny stos papierów. 

Oto tak od sznurka Jurka,

 Wnet urosła śmieci górka,

 A z tej górki , wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

 Nie ma miejsca na boisko,

 Lecz śmietnisko mamy blisko.

 

 Powiedzcie:

 - Jakie śmieci znalazły się na boisku?

 - Dlaczego ktoś je wyrzucił?

 - Gdzie należy wyrzucać śmieci?

- Czy wszystkie do jednego pojemnika?

 W odpowiedzi na to pytanie pomaże wam filmik:

 

  A teraz wykonajcie ćwiczenie, włóżcie odpady do odpowiednich pojemników. Życzę powodzenia!

 

 
 

2020-05-29 ,, 5-6 - LATKI - PIĄTEK"

                                               2020-05-29 ,, 5-6 LATKI - ZAJĘCIA NA PIĄTEK"

 

Zajęcia na piątek, 28.05.2020
 

 Temat dnia: Moje uczucia.

1.     
Zadanie dla mamy(taty) i dziecka:

Mama nazywa emocje ( złość, strach, smutek, radość, wstyd), a zadaniem dziecka jest wyrażenie mimiką, ruchem tej

emocji. Następnie dziecko pokazuje emocje, a mama stara się odgadnąć i nazwać te emocje.

 

Posłuchajcie teraz wiersza Jolanty Kucharczyk pt.: Moje uczucia

 Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były

 I tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

 I złość mnie bierze, że brat mój robi tak wiele hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

 W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

 Że wszystko co jest smutne, kiedyś, z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

 Tata niedługo wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

 Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

 Po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 - Co mieszka w sercu?

 - Czy zawsze jest nam wesoło?

 - Czy zdarza się, że coś was smuci?

 - Czy zdarza się, że coś was złości?

 

Wiedzcie o tym, że emocje są czymś normalnym, naturalnym, co towarzyszy ludziom – i dzieciom, i dorosłym. Należy

pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest

tęcza, po deszczu znowu świeci słońce.

 Weźcie teraz kartkę i narysujcie, co was cieszy, a co smuci.

 

.Teraz przygotujcie karty pracy cz. 4 s.59. Wykonajcie zadania według instrukcji.

 

3.Czas na ćwiczenia gimnastyczne!
 

 

2020-05-28 ,, 5-6 latki - CZWARTEK"

                                                 2020-05-28 ,, CZWARTEK- ZAJĘCIA DLA 5-6 LATKÓW"

 

Zajęcia na czwartek, 27.05.2020

 Temat dnia: Dzień dziecka

1.     

Dzisiaj proponuję wam zabawę rozwijającą wyobraźnię. Spróbujcie zagrać scenkę z mamą, tatą lub starszym
 
rodzeństwem. Będą potrzebne wam rekwizyty:  pluszowy kotek, klocki, balony itp.
 

 Oto przykładowe teksty:

 

 *Tomek bawi się w pokoju. Nagle słyszy dziwne szmery. Jest przerażony. Biegnie do mamy. Mama

postanawia sprawdzić, co to za odgłosy. Trzyma Tomka za rękę i wraca do jego pokoju. Po cichu

skradają się do okna. Nagle zza firanki wychodzi kotek. Ach, to jego sprawka! Tomek bierze go na

ręce, przytula i głaszcze. Uśmiecha  się do mamy.

 

*Dzisiaj są urodziny Marty. Marta jest bardzo smutna, ponieważ wszystko jest przygotowane, a
 
goście nie przychodzą.
 
Ciągle pyta rodziców, która godzina. Siada w fotelu i zaczyna płakać. Nagle słychać dzwonek.
 
Biegnie do drzwi, otwiera je…… O! Ze zdziwienia otwiera buzię. Ile gości! Cała rodzina i dzieci.
 
Wszyscy mają kolorowe balony i prezenty, uśmiechają się. Marta jest szczęśliwa. Radośnie bije
 
jej małe serduszko. Zaprasza gości do środka.
 
 

 *Tymon bawi się z Arturem klockami. Jest bardzo zadowolony i szczęśliwy. Nagle podbiega do nich

Tomek. Nie zwraca uwagi na Tymona. Szepce coś Arturowi do ucha i po chwili chłopcy odchodzą. Tymon

jest bardzo smutny. Zaczyna płakać. Po chwili staje się bardzo zły. Niszczy piękną budowlę z klocków.

Kładzie się na dywanie i płacze,  uderza rękami o dywan. Wtedy podchodzą do niego Ada i Rafał.

Pocieszają go i zapraszają do wspólnej zabawy.

Tymon znów się uśmiecha. Jest miły i zadowolony.

 

2.     
Proponuję wam także obejrzenie teatrzyku pt.: „Trzy świnki”
 
 

Na zakończenie poćwiczcie razem z piosenką:

 https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 ttps://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M.

2020-05-27,, ZAJĘCIA NA ŚRODĘ DLA 5-6 LATKÓW"

                                            2020-05-27 ,,5-6 LATKI - ZAJĘCIA NA ŚRODĘ"

 
Zajęcia na środę, 27.05.2020

 

Temat dnia: Dziwni goście

 1.     

Przygotujcie karty pracy cz. 4. S 56 – 57. Przyjrzyjcie się obrazkom. Następnie odszukajcie na dużym obrazku przedmioty i rośliny umieszczone na dole
 
karty. Obrysujcie je na dużym obrazku.
 
2.     
Teraz spójrzcie na ilustrację: 
 

 

Porównajcie wygląd dzieci.

 Czy dzieci wyglądają jednakowo?

Czym się różnią?( kolor skóry, kształt oczu itp.)

 Proponuję wam teraz zabawę „Badamy swoją twarz”. Dotknijcie rękami swojej głowy i twarzy, określcie kształt głowy, nosa, uszu. Dotknijcie włosów,

brwi. Spróbujcie wymienić części twarzy.

3.     
Na dzisiaj przygotowałam dla was zabawę plastyczną. Potrzebne będą: nożyczki, klej, kredki, kartki z narysowanymi kołami – kół ma być 3, szary
 
papier (lub kartka z kolorowego bloku). Poproście rodziców o narysowanie na białej kartce kół – będą to twarze dzieci.

 Wytnijcie koła, narysujcie oczy, usta, nos. Pokolorujcie skórę twarzy w zależności od rasy  ( biała, czarna, żółta). Naklejcie twarz na szary papier,

dorysujcie włosy.

 Zdjęcia swoich prac można przysyłać  do piątku na adresy pań, zostaną umieszczone na stronie internetowej przedszkola.

 

Po skończonej pracy należy się trochę poruszać. Wyobraźcie sobie, że chodzicie:
 
- po piasku,
 
- po kamieniach,
 
- gdy wieje mocny wiatr,

 - po głębokim śniegu,

 - przez rwący strumyk.